Direktlänk till inlägg 22 juni 2008

Jag har tröttnat på pengar!

Av Pernilla Salo - 22 juni 2008 03:27

En upprörd Pernilla går långsamt till sängs. Hon funderar på vad hon annars hade kunnat spendera de 400 kronorna hon fick lägga ut på taxin från Stockfallet till Skåre. Att det blivit så dyrt att åka taxi är faktiskt inte mitt fel. Att jag skulle få en sur gubbe till chaufför är inte heller mitt fel. Sen att de inte tar mitt betalkort när jag senare ska betala är absolut inte mitt fel. Så 400 spänn blev det, då jag fick betala resan till och från en bankomat också. För att gubbskrället skulle få mat på sin tallrik. Jag vet inte om jag är arg, sur eller bara trött. Det kändes bara onödigt.


Att han senare sen säger att de borde informera oss från början att de inte tar de typ av kort jag har gör mig inte precis bättre till mods. Då jag i alla fall hade sparat en hundring till något mer vettigare. Om han nu hade kunnat kläcka ut sig det tidigare. Men allt handlar visst om pengar just nu. Pengar hit och pengar dit. Snart betalar man väl sina föräldrar för att de ska fortsätta älska en. Det är sjukt. Jag är sjuk. Jag behöver sova. Och det ska jag göra nu!

(Idag får det inte ens bli ett hjärta här)

 
 
Kenny Svensson

Kenny Svensson

22 juni 2008 11:58

Det hemska är att det finns en borgerlig regering nu som tar pengarna från de fattiga och ger till de rika.

http://www.kennysvensson.wordpress.com

 
Malin

Malin

22 juni 2008 15:12

Ja, det gjorde jag ju. Jag skulle ju skriva med det, men jag måste ha glömt det. Ha. Men det var trevligt :D

http://malinsjoberg.blogg.se

 
Ingen bild

Kim Christopher Bengtsson

23 juni 2008 17:17

Jag tror dock att i de hära fallet så kan man knappast skylla på en regering. Taxibolagen är inte statliga.

 
Kenny

Kenny

24 juni 2008 00:20

Vart Kim, skyller jag på regeringen, ANGÅENDE Pernillas inlägg? Ingenstans (:

http://www.kennysvensson.wordpress.com

 
Ingen bild

Kim Christopher Bengtsson

24 juni 2008 18:19

Då undrar jag bara vart i all världen din kommentar passar in på hennes inlägg. Tror knappast Pernilla skulle disskutera politik.

 
Kenny

Kenny

24 juni 2008 21:55

Men lilla Kim då :) Vad har du med detta att göra? Du kan vara lugn :)

http://kennysvensson.wordpress.com

 
Ingen bild

Kim Christopher Bengtsson

24 juni 2008 22:07

Bra svar där ännu mindre Kenny, bra svar. Har ganska mycket med allt att göra.

 
Kenny

Kenny

25 juni 2008 10:14

På vilket sätt har Du "allt med detta att göra"? :S

http://kennysvensson.wordpress.com

 
Ingen bild

Kim Christopher Bengtsson

25 juni 2008 18:17

Jag har allt med detta att göra, så enkelt är det.

 
Kenny

Kenny

26 juni 2008 00:25

Jag tänker fan inte ge mej förrän Du berättar vad Du har med detta att göra. Låt det låta larvigt, barnsligt, sandlådelek. Jag fattar inte vad Du har med detta att göra ändå. Jag vill ha svar på det. Är det kanske för att Du vill bestämma över Pernilla? Att inte låta henne vara och bete sig som hon vill med SINA KOMPISAR kanske? Jag skiter ifall detta låter larvigt, men berätta.

http://www.kennysvensson.wordpress.com

 
Ingen bild

Kim Christopher Bengtsson

26 juni 2008 10:15

Haha har aldrig sagt att jag ska bestämma över henne, vilket jag heller aldrig har gjort. Hon har en fri vilja. Som betyder att hon får göra vad hon vill. :) Sen om du tycker att jag styr henne på något sätt det är upp till dig. Så är inte fallet. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Salo - 28 oktober 2010 21:20

http://pernillasalo.wordpress.com

Av Pernilla Salo - 24 oktober 2010 17:49

Unika läsare, vad gör ni här? Trots att jag tvivlar på er smak, så är jag ändå tacksam. För att ni återvänder och för att ni väntar. För jag antar att det är det ni gör? Om ni inte mot förmodan älskar att titta på min bloggbanner, vad vet jag...

Av Pernilla Salo - 20 oktober 2010 23:37

En klump i magen redan innan jag tagit steget hit. Inte blir det bättre av att göra ett par förvirrade. Eller i alla fall ta en bit av deras tid. En tid som hade räckt till att kyssa någon i sin närhet. Eller skickat ett sms till en kompis ...

Av Pernilla Salo - 12 september 2010 23:11

Har nu kommit en bit på vägen. Eller i alla fall till insikt. Åt skogen med ångesten om kvällarna. Åt skogen med tomma mejl och en trasig inkorg. Åt skogen med förhoppningar och drömmar. Jag var nog inte menad för det här ändå. Ett arbete...

Av Pernilla Salo - 7 september 2010 22:42

Oavbruten tankeverkstad. Rädd för att hamna sist. I både kön till dina dagar, men så även till ditt hjärta. Rädd för att inte hinna fram. Till varken perfektion, eller mållöshet. Depression, Eller beslutsamhet. I ständig o-utvecklin...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards