Alla inlägg under april 2008

Av Pernilla Salo - 18 april 2008 23:24

Nu är det blogg-tajm.


Jag har inte så mycket tid över nu för tiden som jag alltid haft förut. Så nu har jag börjat ta vara på tiden. Jag gör någonting bra av dom stunder jag har över. Så det känns skönt.


Jag har ett rött armband på mig, en konstig doft av klor i håret, ögon som svider och blåmärken. Japp, jag har varit på Gustavsvik. Och jag kan väl säga att jag och sofia antagligen var dom mest galna som vistades där inne idag. Vi slängde oss hit och dit, och jag som har lite respekt för vatten tyckte det var riktigt kul till och med. Sen var jag modig idag också. Yes!


Tillslut åkte vi hem och då hade jag redan börjat blöda på foten, så det var väl lika bra tänkte vi.


Jaja, nog om det.

Idag har vi fått påökning i vår villa i Skåre.

Sandra, Jonas, Vilma, Liam, Christian, Anneli är här nu också.

Vill vara trevlig och sitta med dom, men jag är sjukt trött. Så jag ska nog när som helst släcka mina ögon.


Känns som om jag bara tänker på mig själv, men man måste väl ta hand om sig själv innan man kan ta hand om andra. Så idag känner jag mig inte på topp. Så nu gör jag det enda rätta. Lägger mig tidigt, så att alla mina sjukdomar flyger iväg och förvandlar sig till bra energi.

Sov gott


<3



Av Pernilla Salo - 17 april 2008 22:46

Nu har mina vänner åkt till Idre.

Hoppas ni får det underbart.

Och ja, jag kommer sakna er alla.

Ni är ju som en familj till mig.

Vi ses när ni kommer hem.

Berätta då allt, och glöm inga detaljer.

Puss på er!




Av Pernilla Salo - 17 april 2008 17:51

Ingvigning i nya lokalen vankas, så då har man ju klätt upp sig lite. Kul och göra sig lite extra fin på vardagar också.


Vad har hänt?

Nationellt prov idag, det gick väl bra. Lugnt med tid, jag skrev på. Om det sen blev bra eller dåligt visar sig väl i resultatet. Men det gick bra.


Händer i morgon?

Jag och Sofia tar oss en kort trip till Örebro, där vi ska besöka gustavsvik badlandet. Kommer bil kul, eftersom det var längesedan jag var där. Vi åker direkt efter skolan, ca: 12.15 Så jag måste packa lite sen när jag kommer hem också.


Jag har anmält mig till Åland också, med fotbollslaget. Kommer bli skit kul och träffa alla goa och glada prickar igen. Det gänget är nog något av det bästa som finns.


Förövrigt skiner solen, jag är glad, mycket glad.

Och jag flyter med för en gång skull.


<3

Av Pernilla Salo - 16 april 2008 17:26


I just wanna keep you around.
Cause the day you realize how amazing you are,
you're gonna leave me.

Av Pernilla Salo - 16 april 2008 09:08

Galen kväll det blev i går iallafall.

Vi hade grymt skoj, med fotografering, pizza, dans, jordgubbsmouserande vin i Niklas ansikte, som nog var en av höjdpunkterna.

Längtar tills bilderna blir klara, ska bli så kul.


När jag kom hem igår stod nog min kroppsvärme på 34 grader eller ngt. Jag var oerhört förfrusen, och pappa masserade min fötter i en halvtimme. Sen la jag mig i ett röhett bad, man frös då med. Men vi hade kul. Varför frös jag? Jo, jag fick skjuts av Filip och NIklas hem, eller ja, på Filips cykel. Och igår på dagen mina vänner var det varmt, men inte på kvällen, och det märkte jag ska jag säga.

    Åkte i strumpbyxor, shorts, och ballerinaskor och det värmer inte. Men jag tycker synd om grabbarna som inte hade mer än en tröja på sig, och inga vantar, som jag hade. Så jag ska väl inte klaga. OCh nu gör det ju inget heller, jag fryser inte nu. Och vi hade ju kul, och jag ska bjuda tillbaka Filip på en glass också. Trevliga dom där killarna (och galna).


Nej, nu ska jag till skolan. Och jag tycks inte bli frisk heller, men men. Idag jobbar jag också, så kommer hem vid elva kanske. Puh, nationellt prov i morgon också. Sugigt. Men så är det !


Ha en mega bra dag, för jag hinner inte skriva mer sen. Tror jag.


<3

Av Pernilla Salo - 15 april 2008 16:25

Jag blir glad direkt när solen är framme och stör mig med dess strålar i ansiktet. Extremt glad när kan ta av sig jackan, och bara strosa fram i en tröja. Så extremt glad för värmen, eftersom jag oftast fryser. Idag tog jag av mig vantarna till och med, och vem använder vantar nu, i april? Jo, jag, säkert bara jag också.


Ska snart till en plåtning för "Stoppa Alkohollagningen"

Jag, Marina, Sofia, Filip, Niklas och Simon har ställt upp på fotograferingen. Hoppas det blir bra.

Ska fest-klä mig snart. Haha, på en tisdag. Hur bra är inte det?


Idag har vi spelat in en reklamfilm i skolan, om Jamaica. Skit kul hade vi, och vi ska nog lägga upp den också på youtube, så snart den är färdig. Har bara musik att lägga in.


En kort sammanfattning av dagen: Livet leker!


<3

Av Pernilla Salo - 14 april 2008 20:27

Idag fyller världens bästa syster år.

All kärlek till dig idag på din 20 års-dag.

20 år är mkt, och jag kan inte ens tänka mig hur det kommer bli när jag fyller 20. Men något jag vet är iallafall, att jag tror du är lycklig.

Men din lägenhet i Stockholm, utbildningen, pojkvännen och gymnastisken. Och jag vill väl egentligen bara säga att jag är stolt över dig! Du är en förebild för mig, och en förebild som många inte har. Jag vill bli som dig. Ha det toppen, så ses vi!


<3

Av Pernilla Salo - 14 april 2008 09:29

Japp, då var det måndag morgon igen.

Härlig dag, då jag vaknade innan min klocka. Och det är så skönt!

Nu är jag pigg och kry, nej det kan man kanske inte säga. Men pigg är jag iallafall. Halsen skummar sig och näsan blöder gul-vita tårar. Det är inte roligt.


Oh, why you look so sad?

 - It's just Monday.


<3


Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards