Alla inlägg den 20 november 2008

Av Pernilla Salo - 20 november 2008 16:11

Jag minns att jag avslutade förra inlägget med "jag kommer igen" och det gör jag verkligen, idag. För idag har jag kommit på vad som gör mitt rum kallt, det kallas ventil och sitter högt upp på väggen. Jag har försökt klänga mig på min fåtölj för att nå dit upp, men icke. En dag som denna hade det verkligen passat mig att vara 10 cm längre. Tur att pappa finns!


Min touch-skärm på mobilen slutade fungera idag och det är sådana dagar då man önskade att mobilerna aldrig uppfunnits. Tänk vad kul om vi hade suttit på våra rum och skrivit brev istället, va mysigt. Visst kan ett fint sms också vara mysigt. Men det är inte samma sak.


Jag kommer ihåg när jag var liten och brevväxlade med mormor eftersom jag inte hade någon annan att brevväxla med. Det var så spännande att komma hem varje dag och leta igenom posten efter tänkbara brev. Och extra kul var det att få brev då, eftersom man aldrig fick det. Nu får jag mest tråkiga brev. Skulle vara kul om någon verkligen tog sig tid och skrev något finurligt, som de senare postar till mig. Men, men vi lever i "Messenger"-världen som Katarina, vår bästa svensklärare sa. Hon har rätt, hon är klok. Jag är klok, jag vill också ha rätt!



Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards