Alla inlägg under november 2008

Av Pernilla Salo - 18 november 2008 15:50

Här sitter jag och knaprar på några kex och dricker juice i lugn och ro. Håret är nyduschat och kallt mot mina axlar. Jag var och solade förut och tror ni jag somnade? Ja, för det gjorde jag såklart. Men en tupplur är bara skönt. Nu är jag lite rödrosig om kinderna, lite brun förövrigt och riktigt riktigt slö. Men, men ut och kolla tapeter och färg till nya rummet blir. Jag tänker vitt, jag tänker stort.

Nu borde jag återgå till kexen.

Tjing.

Av Pernilla Salo - 17 november 2008 23:01

Så var man åter hemma, nerbäddad i sängen. Jobbet flöt på, kylan vann inte och Håkan Hellström fick mig faktiskt att springa sista biten in i värmen. För vem kan ha undgått att fotbollsgalan ägde rum idag?

Godnatt!

Av Pernilla Salo - 17 november 2008 17:12

Mössan sitter som ett smäck. Mysbrallorna och sockorna gör sitt. Jag ska snart bege mig ut och jobba i kylan. Dock får jag spendera den mesta av tiden inomhus, men det gäller att vara beredd. Och frysa kommer jag definitivt inte göra med min bruna superjacka.

Ha en bra kväll vettja.

Av Pernilla Salo - 16 november 2008 18:19

Långkalsongerna är på, sockorna som mormor stickat är på. Jag har den rätta känslan inne nu.


Jag gillar långkalsonger. Jag gillar när dem blivit lösa och fått den där hängande känslan. När den svarta färgen övergått till en mer grå nyans och när dem blivit sådär lagomt utslitna i knäna. Långkalsonger är det roliga med vintern. Och eftersom det faktiskt snöade i Degerfors idag, där jag för övrigt var och hälsade på min mormor och morfar, kan jag här med inviga vintern.

Tack och hej!




Av Pernilla Salo - 15 november 2008 11:34

Jag är upprörd och då menar jag verkligen att något rört runt i mig så varken huvudet eller benen sitter på rätt plats. Jag skulle trivas på en strand långt bort, där ingen når mig. Jag börjar förstå nu.

Av Pernilla Salo - 13 november 2008 21:36

Jag är lättad, eftersom dagen har funkat så bra. Från mina tidiga trötta andetag till kvällens sega, lugna stämmning. Under min blåa filt, förblir jag lugn. I min stora säng förblir jag liten. I mitt stökiga rum förblir jag pigg. Men tidig sömn är det som gäller om ingen tycker något annat vill säga .


Nu slipper jag frysa i vinter också.

Godnatt

Aj!

Av Pernilla Salo - 12 november 2008 17:21

Jag har ont i hela kroppen, pga friidrotten i måndags. Att sätta sig ner är kämpigt och trappor funkar inte alls. Så det bästa vore och ligga raklång på rygg i sängen.


Hade dock tänkt röra mig på fredag, så vore tacksam om smärtorna hade gått över. Annars får jag glädja mig åt en helkroppsmassage i helgen och det låter inte helt dumt i mitt huvud.


Nu blir det ett besök hos kändisen, senare ett bad och efter det sömn.

Ha det.

Av Pernilla Salo - 11 november 2008 23:22

Pernilla har börjat tänka. Pernilla har börjat tänka framåt. Hon tänker Göteborg. Hon tänker stort.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards