Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Pernilla Salo - 6 mars 2008 23:23

 "Dripp, dropp. Dripp, dropp"


Att bada badkar kan vara en av dom bästa sakerna i livet just nu. Jag har nästan blivit beroende av det varma vattnet som sakta hettar upp hela kroppen på samma gång. Ja, jag gillar det. Har badat varje dag nu i kanske två veckor, och i tisdags badade jag till och med tre gånger på samma dag. Eh, jag skulle inte vilja betala min vattenräkning! Om man nu har någon sådan. Haha.


Tro inte att jag är konstig. Jag har bara varit väldigt frusen på sista tiden. Varje dag, och hela tiden fryser jag. Mina händer är jätte kalla, mina armar, ben, jag får ståpäls innomhus till och med. Det enda som är riktigt skönt då, är att ta ett bad. Sen blir man ju extra ren på köpet också.


Nu är jag sådär mjukt och segt varm. Blir sängen nu så somnar man bra också.


Sov Gott !


<3

Av Pernilla Salo - 6 mars 2008 09:20

"Livet, livet, livet, livet, livet, livet, livet, livet. Se vad livet gör...pam, pam, pam, pam.." (forts)


Jag blev jätte sur i går kväll när det kom snö. Funderade på att inte gå till skolan idag om snön fortfarande var kvar. Men det var den ju inte, eller bara lite, men det smälter under dagen. Puh.


Nu sitter jag i soffan och äter en frönisknäcka. ( ett nytt ord jag, sofia o marina har hittat på, det är istället för frukostnäcke. Sånt där knäckebröd, man äter till frukost, med frön på.) Iallafall, det ät gott. Åt faktiskt två st idag.


Igår satt jag ner, tänkte en stund. Och sen kom jag på det. Jag ska förändra mig. Jag ska förändra mina matvonor. Jag ska äta nyttigare. Och jag ska verkligen försöka med det. Nej, inte försöka. Jag ska klara det. Sen ska jag börja träna igen, men det är lättare att ta en sak i taget. Om jag börjar med det här med maten. Så kommer nog det andra falla naturligt in på plats när värmen kommer och allt. Jag ska bli en ny människa med nya mål. Det här är mitt första mål just nu. Önska mig lycka till !


Ha en skön dag, och njut av att ni lever.


<3

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards