Alla inlägg den 31 maj 2008

Av Pernilla Salo - 31 maj 2008 22:08

Jag har sovit för lite i natt och är sådär proppmätt man bara kan bli efter att ha ätit pizza. Jag har inte duschat idag än vilket jag ville göra i morse men inte hann. Jag har inte haft orken att plugga och heller inte tiden. Men nu bestämde jag mig. Lämnade folket på restaurangen och begav mig hem med ett mål. Bli klar med svenskan. Sätter igång datorn och märker att jag inte har en enda aning om vart usb minnet kan vara. Jag får panik, springer runt i huset. Blir arg, ringer till mamma och skyller på henne för att hon inte vet vart det är. Lugnar ner mig och inser til min besvikelse att jag inte kan plugga idag heller. Och det som ska vara klart på måndag. Blir arg, börjar nu slänga ut alla mina grejer i ren panik. Allt som kan gå fel den här dagen har gått fel. Jag är en känslomässig människa och börjar tycka så mycket synd om mig själv att jag sätter mig i soffan och gråter i brist på annat.


Och det som är min namnsdag idag också.

Av Pernilla Salo - 31 maj 2008 10:13

Morgonen kunde inte ha börjat bättre. Jag steg upp från en luftmadrass med lite för lite luft i. Men det är ju det som är tjusningen med luftmadrasser. Gick ut på balkongen och lapade lite sol medan jag tittade ut över alla stockholmare. Det var för ovanlighetensskull rätt så lungt och jag njöt helt enkelt. Gick in, åt frukost som innebar varma bauetter med ost på som smälter lite sådär långsamt. Apelsinjuice och müsli.


Nu har jag klätt på mig och funderar starkt på att skippa sminket och köra naturligt idag. Det är så skönt. Och vem behöver jag imponera på? Nej, jag har det jag vill ha hemma.


Nu ska jag dock åka iväg och sätta mig i en idrottshall och bli stolt över min syster som tävlar i gymnastik SM. Jag har inte sett dem tävla tidigare men jag har hört att de ska vara grymma. De har till och med chans att vinna hela SM. Och det gör i så fall min syster till en av de bästa gymnasterna i Sverige. Ni kan ju förstå varför jag redan nu är stolt!


Vi hörs!

<3

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards